NdP COMUNICAT de la COMISSIÓ de SANITAT de COCEMFE-VALÈNCIA (CSdCV) JULIOL

COCEMFE Valencia

La CSdCV torna novament a reunir-se com està sent habitual, un altre mes mes, via En línia i per mitjà de la plataforma “Meet” (Google), per seguretat, els rebrots, falta de vacunació del personal i comoditat en aquests moments.

En aquesta setena trobada, entitats com AFIVAN (Associació de Fibromiàlgia de València Nord), ACVEM (Associació de la Comunitat Valenciana d’Esclerosi Múltiple), ALCER-Túria (Associació per a la Lluita de les Malalties del Renyó), ASIDIT (Associació per la Integració de Discapacitats de Torrent), AVD (Associació Valenciana de Diabetis), AVAC (Associació Valenciana de Pacients Anticoagulados i Portadors de Vàlvules Cardíaques), AVATCOR (Associació de Trasplantats de Cor i Pulmó), QUSIVA (Associació Quart de Poblet Sense Barreres), CODIFIVA (Coordinadora de Persones amb Diversitat Funcional Fisica de la Comunitat Valenciana), FRATER València (Asociacion Fraternitat cristiana de malalts i minusvàlids de valència), PAKINSON GANDIA (Associació de Persones amb Parkinson de Gandia-La Safor). Comissionat de Cocemfe València en la Comissió de Sanitat del CERMI-CV, APiP-CV (Associació de Pòlio i síndrome Post Pòlio de la Comunitat Valenciana) i AXEM-ÀREA 13 (Associació de Xàtiva contra l’Esclerosi Múltiple de l’àrea 13) entre altres associacions, participen activament per a valorar i millorar el sistema soci-sanitari de la província de València i de la Comunitat València.

Aquesta última reunió, l’última fins al cap de vacances, tal com està sent habitual des de l’any passat, s’ha realitzat per Vídeo reunió i en aquesta ocasió i igual que els mesos anteriors, a través de la plataforma MEET (Google).

S’ha realitzat una valoració detallada de la concentració efectuada enfront de la Conselleria de Sanitat el passat 23 de Juny. Com a part negativa, va quedar de manifest l’escassa presència i poca participació per part de les entitats de Cocemfe València. Defraudats en general, perquè NO ens va rebre i ni tan sols ens va atendre, NINGÚ de la Conselleria. Com sempre continuem sent els grans oblidats i invisibles per a l’administració.
Quant al positiu de l’acte, va tindre una gran repercussió mediàtica en mitjans de comunicació, tant en premsa, ràdio com en Televisió.

Es va tornar a repassar la situació pandèmica de la Comunitat Valenciana, i va tornar a quedar de manifestat que la situació actual de pandèmia i la relaxació de les restriccions, estan augmentant exponencialment els rebrots, sobretot entre la joventut. La vacunació continua per bon camí, però hauria de ser alguna cosa mes ràpida i a mes població generacional. Se segueix amb la sensació que existeixen 17 plans diferents de vacunació i falta un missatge unànime, ferm i contundent del govern feia la responsabilitat social i el sentit comú. Queda patent que existeix un problema gravíssim sobre el missatge a transmetre i de l’escassa capacitat de comunicació de les diferents comunitats autònomes i especialment de l’autonòmica.

L’administració continua fent cas omís i per la tant de “silenci administratiu” total, al nostre escrits i requeriments. Es va decidir enviar “recordatori” a la Conselleria, dels diferents escrits presentats, inclosa la sol·licitud de reunió amb la Sra. Consellera Barceló.

També, però postergat a després de l’estiu, reprendrem la idea d’un pla d’activitats, entre la Comissió de Sanitat del Cermi-CV i la nostra pròpia, per a tindre una major comunicació i amb això, una major implicació entre corporacions, davant l’administració i conselleries. També veiem necessari abordar la labor dels centres turístics i hotelers, sobre les mesures de control, per a evitar situacions descontrolades com les que s’estan vivint en aquesta 5a ona.

A retorn del període estival, es parlarà amb la comissió d’Accessibilitat, tant de Cocemfe València com de Cocemfe–CV per a reprendre el tema d’accessibilitat en centres sanitaris, així com en centres turístics i d’hostaleria. D’igual manera, s’estudiarà les diferents aplicacions, comparadors i fins i tot viatges del propi INSERSO, que discriminen les PMR en els seus plans d’acció i de consulta.

Quant al projecte que portem entre mans, “Coneix la nostra realitat”, la CSdCV, el dóna per conclòs. Es remetrà a totes les entitats participants de la CSdCV l’informe realitzat pel tècnic, perquè en la pròxima reunió de Setembre, expressen la seua opinió i valoració, traure les conclusions necessàries, realitzar el corresponent informe final i enviar-ho a les diferents conselleries i organismes Soci-Sanitaris.

La CSdCV, per unanimitat, decideix allargar fins al mes de Desembre, les reunions de la CSdCV de manera telemàtica i per mitjà de la plataforma MEET de Google. Es decideix davant l’augment dels contagis, per seguretat i per comoditat. En l’última reunió de l’any, es tornarà a revisar la situació i la conveniència de tornar a les trobades presencials.

Es finalitza aquesta 7a reunió del 2021, no sense abans desitjar unes merescudes vacances i sobretot un bon estiu, assegurança, responsable i saludable. Ha gaudir-ho amb cap i per descomptat amb Aire condicionat.

Esta es la Nota de Prensa (NdP) de la CSdCV realizado conjuntamente por:

Sra. Teresa Salort y Sr. Ezequiel Ruiz