COMUNICAT de la COMISSIÓ de SANITAT de COCEMFE VALÈNCIA (CSdCV)

Picture of COCEMFE Valencia

COCEMFE Valencia

Davant l’augment de rebrots existents, la seu de Cocemfe València roman TANCADA per a reunions i trobades, per la qual cosa, la CSdCV torna a reunir-se un una vegada mes, com continua sent habitual en aquests complicats moments, via Online i a través del programa SKYPE (comisionsanidad@cocemfevalencia.org)

Entitats com ACVEM (Associació de la Comunitat Valenciana d’Esclerosi Múltiple), ALCER-Túria (associació per a la lluita Contra les Malalties del Renyó a València), AVAC (Associació Valenciana de Pacients Anticoagulados i Portadors de Vàlvules Cardíaques), AVATCOR (Associació Valenciana de Trasplantats de Cor i Pulmó), AVD (Diabetes de la Comunitat Valenciana), APiP (Associació de pòlio i síndrome post-pòlio de la Comunitat Valenciana), AXEM-ÀREA 13 (Associació de Xàtiva contra l’Esclerosi Múltiple de l’àrea 13) entre altres associacions, participen activament per a valorar i millorar el sistema soci-sanitari de la província de València i de la Comunitat València.

En aquesta 10a reunió continuem amb la sensació de preocupació, por i sobrecàrrega emocional, davant l’elevada taxa de rebrots i el desemparament de les Persones amb Mobilitat Reduïda (PMR) o amb Discapacitat (PcD), tant en temes soci-sanitaris com administratius.

Continuen els problemes i les desavinences per a ser atesos de manera presencial en Centres de Salut, les complicacions a la de connectar-se per mitjans telemàtics, la impossibilitat de sol·licitar dates presencials, serveis de medicaments o serveis de cites especialitzades, són moltes de les queixes que es transmeten a la comissió.

La bretxa digital, així com l’atenció en entorns rurals, queda encara mes notòria per la seua lenta i relativa inoperància. El desproveïment d’alguns medicaments en les farmàcies de barri, sobretot d’alguns laboratoris i magatzems i l’augment de la preocupació i la por davant les notícies de defuncions per falta d’una correcta atenció sanitària, van ser temes àmpliament tractats.

Queda clar que per a l’administració sanitària NOMÉS EXISTEIX COVID19 i s’obliden de la resta de patologies. Aquest i altres temes Soci-Sanitaris, van centrar les diferents valoracions amb diversos punts de vista, en contra la majoria d’ells.
Es va dissertar sobre les diferents mesures posades en marxa per la Conselleria de Sanitat, l’estat dels rebrots, el confinament perimetral, el tema de la vacunació contra el COVID-19 (proves, notícies, expectatives, compra, vacunació, etc.). Es corrobora per part de els i les participants, que la situació és complicada i difícil de valorar, es constata que segueix el descoratjament i la preocupació davant tal situació.

Es van argumentar les raons per a vacunar-se contra la Grip estacional, els seus beneficis i la seua necessitat en aquests temps. D’igual manera es va parlar de les diferents opinions referent a les notícies sobre la vacuna contra el Covid-19, la situació actual, així com el futur, s’assembla un tema molt complex per tot el que comporta cap a altres patologies.

S’han valorat les actuacions i gestions realitzades amb anterioritat i les futures dins i fora de les entitats pertanyents a la comissió. Per exemple la reunió mantinguda entre els integrants delegats en les comissions del CERMI-CV i COCEMFE-CV, la celebració aquest mes dels Dies Mundials de les persones cuidadores (05/11), contra la Pneumònia (12/11), de la Diabetis (14/11), del pacient Anticoagulat (18/11), entre altres. Tots ells amb una gran faena de difusió per part de les associacions pertanyents a la CSdCV.

Aquests van ser alguns dels temes tractats durant aquesta reunió. Des de la CSdCV, continuem treballant per millorar els diferents aspectes Soci-Sanitaris de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa continuem necessitant la inestimable col·laboració de les entitats pertanyents a Cocemfe València.

Si estàs interessat a participar, contacta amb l’entitat o escriu-nos al correu electrònic de la Comissió: comisionsanidad@cocemfevalencia.org

Atentament:
Sra. Teresa Salort Sr. Ezequiel Ruiz
Coordinadores i Secretaris de la CSdCV, i membres de APiP-CV i AXEM-àrea 13. Respectivament
Correu electrònic de la Comissió: comisionsanidad@cocemfevalencia.org