COMUNICAT de la COMISSIÓ de SANITAT de COCEMFE VALÈNCIA (CSdCV)

Picture of COCEMFE Valencia

COCEMFE Valencia

La CSdCV torna a reunir-se aquest mes, com continua sent habitual en aquests complicats moments, via Online i a través del programa SKYPE, ja que davant l’ALERTA NACIONAL pel Coronavirus COVID-19, i sobretot per l’augment de rebrots existents la seu de Cocemfe València es manté TANCADA per a reunions i trobades.

Entitats com ACVEM (Associació de la Comunitat Valenciana d’Esclerosi Múltiple), ALCER-Túria (associació per a la lluita Contra les Malalties del Renyó a València), AVAC (Associació Valenciana de Pacients Anticoagulados i Portadors de Vàlvules Cardíaques), AVATCOR (Associació Valenciana de Trasplantats de Cor i Pulmó), AVD (Diabetis de la Comunitat Valenciana), APiP (Associació de pòlio i síndrome post-pòlio de la Comunitat Valenciana), AXEM-ÀREA 13 (Associació de Xàtiva contra l’Esclerosi Múltiple de l’àrea 13) entre altres associacions, participen activament per a valorar i millorar el sistema soci-sanitari de la província de València i de la Comunitat València.

En aquestes últimes ocasions, es va realitzar una avaluació i va quedar de manifest la percepció de la situació actual enfront de l’emergència sanitària, la falta de civisme social, els rebrots i al tema de la vacunació contra el COVID-19. La deixadesa administrativa i la falta d’atenció sanitària, la impossibilitat de ser atesos de manera presencial i de connectar-se per mitjà de l’APP Sanitària o de la mateixa Web de la Conselleria de Sanitat, sobretot a l’hora de sol·licitar dates, serveis de medicaments o serveis de cites especialitzades. El pèssim servei en els centres sanitaris, així com la falta greu d’Humanització i el sentiment de maltractament que genera en els usuaris i l’oblit administratiu cap a les patologies cròniques enfront del covid-19

Es realitzen diferents escrits, els quals referencien a les bascules per a PMR (Persones amb Mobilitat Reduïda) sobretot usuàries de cadires de rodes i amb poca o cap mobilitat en els centres sanitaris. Adaptació de les consultes tenint sobretot especial atenció en les consultes de ginecologia, obstetrícia, Radiodiagnòstics, etc. L’adequació de les condícies per a PcD en els centres sanitaris. Valoració dels criteris per al tancament d’atenció primària a les vesprades, sobretot en períodes vacacionals o festius. La falta d’informació davant la campanya de vacunació gripal, etc.

I s’ha repassat el nostre projecte “coneix la nostra realitat”, el qual es troba aprovat, realitzat i acabat, però que es torna a llançar per a valorar els resultats ABANS i DESPRÉS de la pandèmia.

Aquests van ser alguns dels temes tractats durant aquesta reunió. Des de la CSdCV, continuem treballant per millorar els diferents aspectes Soci-Sanitaris de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa continuem necessitant la inestimable col·laboració de les entitats pertanyents a Cocemfe València.

Si estàs interessat a participar, contacta amb l’entitat o escriu-nos al correu electrònic de la Comissió: comisionsanidad@cocemfevalencia.org

Atentament:

Sra. Teresa Salort Sr. Ezequiel Ruiz

Coordinadors i Secretaris de la CSdCV, i membres de APiP-CV i AXEM-àrea 13. Respectivament