NdP COMUNICAT de la COMISSIÓ de SANITAT de COCEMFE-VALÈNCIA (CSdCV) 02/03/2021

COCEMFE Valencia

La CSdCV torna a reunir-se novament un mes mes i com està sent habitual en aquests confusos moments que ens toca viure, via En línia i a través de la plataforma “Meet” (Google,), sobretot pel tema de rebrots, seguretat i comoditat en aquests moments tan complicats.

En la tercera reunió de l’any, entitats com ACVEM (Associació de la Comunitat Valenciana d’Esclerosi Múltiple), AFIVAN (Associació de Fibromiàlgia de València Nord), ALCER-Túria (associació per a la lluita Contra les Malalties del Renyó a València), ASEM (Associació de Malalties Neuromusculars), (AVAC (Associació Valenciana de Pacients Anticoagulados i Portadors de Vàlvules Cardíaques), AVATCOR (Associació de Trasplantats de Cor), AVD (Diabetis de la Comunitat Valenciana), ASIDIT (Associació per la Integració de Discapacitats de Torrent), QUSIVA (Associació Quart de Poblet Sense Barreres), APiP-CV (Associació de pòlio i síndrome post-pòlio de la Comunitat Valenciana), Comissionat de Cocemfe Vaelncia en la Comissió de Sanitat del CERMI-CV i AXEM-ÀREA 13 (Associació de Xàtiva contra l’Esclerosi Múltiple de l’àrea 13) entre altres associacions, participen activament per a valorar i millorar el sistema soci-sanitari de la província de València i de la Comunitat València.

És la tercera trobada, tal com està sent habitual des de l’any passat, s’ha realitzat per Vídeo reunió i en aquesta ocasió i igual que el mes anterior, a través de la plataforma MEET (Google).

Es prolonga una vegada mes, l’apreciació sobre l’actual situació de la pandèmia, tenint molt en compte els rebrots, les restriccions, els confinaments perimetrals, els protocols de vacunació, etc. Estem immersos en la 3a ONA, amb un exponencial augment i por, davant l’elevat nombre de rebrots i de defuncions, de la gravíssima pressió sanitària i d’una falta de claredat en les mesures preses per part del govern Central i Autonòmic. Preocupa moltíssim les noves variants del virus, l’Anglesa, la Sud-africana i la Brasilera, que s’estan consolidant al país.
Continua la preocupació per la lentitud en la vacunació i la falta d’un calendari i protocol concret quant a sectors poblacionals per a ser vacunats, ja que s’està patint un desproveïment per part dels laboratoris fabricadors de les vacunes. Falten lliuraments que, segons els centres de salut, fan replantejar-se actuacions i protocols, per la qual cosa ara com ara preval l’edat sobre la patologia. Tot això està generant una sensació de descoordinació, cada vegada mes preocupant per a la població de risc.

La CSdCV, segueix a l’espera de rebre les respostes que des de les diferents conselleries ens facen arribar com a referència als nostres escrits i estar atents a les diferents notícies sobre la vacunació, tenint molt en compte els rangs d’edat, la patologia i les vacunes administrades. Molt atents als criteris de vacunació per part de la Generalitat Valenciana.

Es realitza un escrit a manera de recordatori i per a totes les entitats, sobre la importància de dedicar temps a emplenar i presentar la FULLA QUEIXA-RECLAMACIONS, SUGGERIMENT o AGRAÏMENT, que existeix en tots els organismes de la GV. Sobretot en aquells relacionats amb la Sanitat.
D’igual manera, es realitza un escrit a la Comissió de Cadires de Rodes de la Conselleria de Sanitat, perquè s’amplie la participació d’entitats de pacients dins de la comissió, amb la finalitat de tindre una visió mes global de les necessitats d’utilització i gestió de les cadires de rodes per a PMR. En principi es proposen entitats relacionades amb l’Esclerosi Múltiple, la Poliomilitis, la distròfia muscular i la diabetis en principi.

També queda patent durant la reunió, la importància de fer un major esforç a l’hora d’educar en la problemàtica d’algunes patologies com la Diabetis. El seu control, la importància del material, de visites, consultes, etc. perquè el sistema sanitari està fallant en aqueix terreny estrepitosament i genera una problemàtica clarament evitable.

Per a acabar s’acorda realitzar una última reexpedició del projecte a totes les entitats, perquè en finalitzar aquest mes i ja en la pròxima reunió d’Abril, es realitze el corresponent informe, amb els resultats anteriors i posteriors a la situació de pandèmia i d’aqueixa manera remetre’l a les diferents conselleries i organismes Soci-Sanitaris.

Es continuarà realitzant les reunions de la CSdCV per mig telemàtic, fins al mes de Juliol, sobretot per seguretat, comoditat i simplicitat. Es continuaran les següents reunions per la plataforma “Meet” de Google. Totes/us estan d’acord a mantindre les reunions com fins ara, canviant de plataforma i així poder fer comparacions.

Aquest mes de Març es commemoren diferents Dies Mundials i Internacionals, per la qual cosa deixem enllaç per a la seua consulta.
Dies Internacionals i Mundials de Gener (diainternacionalde.com)

Aquesta és la Nota de Premsa (NdP) de la CSdCV realitzat conjuntament per:
Sra. Teresa Salort i Sr. Ezequiel Ruiz
Coordinadores i Secretaris de la CSdCV, membres de APiP-CV i de AXEM-àrea 13 respectivament